CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Seminar

Seminar

Wednesday, April 23, 2014

CILI KASI TARUK! APAKAH FELDA BODOH KERANA MENARIK BALIK SAMAN? INI CERITA SEBENAR...

Aku yakin ramai penyokong UMNO marahkan UMNO diatas keputusan menarik balik saman terhadap Saifuddin Nasution. Ada yang begitu marah sampai mereka luahkan melalui media sosial. Yalah lepas apa yang berlaku dalam episod Tian Chua yang dah la saman ditarik balik pastu ada pulak gambar SUA UMNO diambil bersama penghasut no 1 tu.

Tapi kan, khabarnya kali ini kisah lain. Bukan ditarik balik sebab nak settle luar mahkamah tanpa apa-apa. Kita nak tau apa kisah sebenarnya kan? Sebelum kita melompat apa kata kita baca dulu ulasan RBF Online dibawah ni:

Saya yakin ramai diantara kita masih ingat bagaimana Pas dan PKR menuduh Felda menjual minyak sawit Malaysia ke Israel pada tahun 2012.

Seorang peneroka Felda yang gagal dan juga bekas bakal Pengerusi Felda sekiranya pak-khatan rakyat memenangi PRU 13 yang lepas, Mazlan Aliman dengan penuh bangganya mengumumkan dalam Muktamar Pas di Kota Bharu pada November 2012 bahawa dia ada invois sebagai bukti Felda menjual minyak sawit kepada Israel.

Maka apa lagi, penyokong-penyokong Pas yang dungu dan berotak udang pun menyambutnya dengan laungan…TAKBIRRRRR…..
Selingan sikit: Lihat iklan anak panah merah. Tahan lama, lebih kilometer, ketegangan, kekerasan. Seks dan Pas tak dapat dipisahkan. Dalam lidah rasmi Parti Islam pun iklan ubat seks siap sebut tegang dan keras. 
Seterusnya dia mengajak penyokong-penyokong Pas berdemostransi di Ibu Pejabat Felda pada 23 November 2012 atas nama menghantar memorandum bantahan kepada Felda kerana menjual minyak sawit kepada Israel.

Selepas itu gegak gempitalah dalam harakah dan suara keldaian bahawa kerajaan pimpinan Najib mesra Israel dan menjual minyak sawit kepada Israel, mengkhianati perjuangan rakyat Palestin dan macam-macam lagi tuduhan jahat.

Felda telah menafikan perkara tersebut. Felda telah memberi tempoh 14 hari kepada mereka untuk menarik balik fitnah tersebut.
Berita Harian 12.12.12
Selepas tamat tempoh 14 hari yang ditetapkan Felda, mereka-mereka yang membuat tuduhan jahat kepada Felda tidak memohon maaf. Akhirnya Felda meneruskan tindakan saman tersebut. Tahniah diucapkan kepada Felda kerana tegas dan konsisten.

Perbicaraan telah berjalan. Sebanyak tujuh saksi defenden yang dipanggil. Ketujuh-tujuh mereka juga adalah orang yang dinamakan oleh Felda dalam saman itu. Saksi defendan adalah saksi-saksi pihak yang disaman atau kena saman. Dalam bahasa mudah kita boleh katakan saksi-saksi yang menyebelahi atau bersekutu dengan Pas. Manakala saksi-saksi pihak yang menyaman dipanggil saksi plaintif. Dalam bahasa mudah saksi plaintif adalah saksi-saksi yang menyebelahi Felda.

Enam saksi yang menyebelahi Pas (saksi defendan) telah memberi keterangan di Mahkamah. Mereka ialah, Mazlan Aliman, Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali, Ketua Pengarang Harakah Ahmad Lutfi Othman, Pengarang Harakah Taufek Yahya, penulis artikel Mohd Arif Atan dan pencetak Harakah, Angkatan Edaran Sdn Bhd.

Nak tahu seterusnya apa yang berlaku, BACA DISINI..

Tuesday, April 22, 2014

HATI-HATI- ADA POKOK TUMBANG DEPAN KEDUTAAN INDONESIA

Bahaya ni, kalau tak kena gaya tumbang kalu naya, so berhati-hatilah ya, diharap DBKL akan bertindak dengan kadar segera

Monday, April 21, 2014

CILI KASI TARUK! APA SEPCIALNYA KARPAL SAMPAI NAK JADIKAN DIA WIRA NEGARA NI? BODOH KE KORANG NI?

Sekali tengok cari penghormatan diberi kepada Karpal ni seolah-olah dia ni adalah bekas Perdana Menteri la, begitu hebat sekali kan? Aku takleh terima beb, sorry la beb. Aku kenal siapa Karpal dan aku percaya ramai lagi rakyat Malaysia kenal siapa Karpal ni.

Kami tahu dia adalah antara orang pertama yang mengatakan Tmbalan Perdana Menteri ketika itu iaitu Anwar Ibrahim adalah seorang peliwat. Hello, ini bukan main tuduh atau buat fitnah ok, apa yang Karpal the Singh katakan ini adalah dalam Hansard. Tak percaya?

Ini dai Hansard parlimen yang telah disediakan oleh RBF Online:

Segala apa yang berlaku dalam Parlimen dicatatkan dan ianya dinamakan Penyata Rasmi Parlimen (hansard) . Dalam hansard semua benda akan tercatat hatta ketawa atau pun kecoh. Hansard Parlimen tidak menipu dan tidak boleh ditipu. Sekarang jom kita lihat bukti apa yang dibangkitkan oleh Karpal sehingga ianya menjadi penghalang Anwar dipilih sebagai PM oleh Tun Dr M. Dan juga ianya menjadi punca Anwar dipecat daripada kabinet dan Umno, ditangkap , didakwa dan dipenjara. 
Kalau ada sesiapa kata saya tipu, anda boleh cari sendiri di laman web Parlimen Malaysia, atau pergi sendiri ke Arkib Parlimen di Bangunan Parlimen Malaysia. Manalah tahu ada yang kata ini superimpose atau kertas tak boleh jadi bukti. 
Kali pertama Karpal membangkitkan perkara ini adalah pada 22 Oktober 1997. Teliti, baca dan fahami betul-betul. Kemudian fikir-fikirkan. Klik pada imej untuk membaca dengan jelas. 
Penyata Rasmi Parlimen (Hansard) untuk Sidang Dewan Rakyat bertarikh 22 Oktober 1997
Lihat dalam kotak merah, siapakah TPM ketika itu ?
Ini detik-detik permulaan Karpal mengasak Permatang Pauh
Karpal masih berlemput atau berlapik dan dia berkata 'kewajipan' beliau mempertahankan orang Pulau Pinang kerana dia pun orang Pulau Pinang. Cekappppp

Aik ! Ketika itu Anwar percaya pula sumpah dengan nama Allah. Lihat perenggan ketiga. Kenapa pula sekarang tak percaya sumpah dengan nama Allah dan takut nak bersumpah dengan nama Allah ?
Kuat Kadir Sheikh Fadzir pertahan bos dia


Sekarang kita lihat pula asakan Karpal yang lebih keras dua bulan selepas itu, iaitu pada 18 Disember 1997. 

Penyata Rasmi Parlimen (Hansard) untuk Sidang Dewan Rakyat bertarikh 18 Disember 1997
Sekali lagi, lihat dalam kotak merah, siapakah TPM ketika itu ? 
Jeng…jeng…jeng…lihat anak panah merah. Asakan Karpal yang lebih keras terhadap Permatang Pauh mula mengambil tempat
Anak panah merah: Itulah ayat 'pembunuh' yang menjadi penghalang cita-cita Anwar untuk menjadi PM. Dalam Parlimen beb. Akuan bersumpah pula tu.  Bukannya surat layang yang kita terima kemudian diminta fotokopi 10 keping dan edar. Siapa yang dapat  lagi , fotokopi pula 10 keping dan edar. Karpal siap nak panggil Azizan (mangsa liwat) ke Dewan Rakyat lagi.
Hebat orang-orang Anwar ganggu Karpal dan panggil Karpal benggali lagi dalam Parlimen. Hari ini Anwar kata anak cina anak dia, anak india anak dia, anak iban pun anak dia. Mana suara dia waktu Karpal dipanggil benggali oleh orang-orang dia?
Memang layaklah Karpal digelar Harimau Jelutong. Dia memang berani. Dia gasak TPM pasal salah laku moral rapat ke dinding walaupun diganggu dengan hebat oleh penyokong-penyokong Anwar yang cuba menghalang Karpal terus mengasak.
Ini adalah Hansard parlimen dan bukan kenyataan kosong yangs elalu rafizi suka buat tu, no sir, it is not. bayangkan seperti yang telah aku siarkan sebelum ini, manusia yang tahu Anwar adalahs eorang peliwat kemudiannya pernah marah pada Anwar kerana kisha dongeng Anwar 16 Sept yang tak menjadi yang akhirnya membuatkan kerajaan DAP Perak jatuh, boleh siap marah Anwar dengan mengatakan "Anwar has created enough trouble! Anwar Ibrahim harus bertaubat!
 
Tapi lepas tu The Singh from Jelutong ni menjadi lawyer Anwar. Aku percaya cerita ni semua dah tau tapi masalahnya anak-anak muda yang baru belajar nak melancap dan baru berjinak-jinak dunia politik ni tak tau kisah sebenar. maka mereka mudah ditipu dan cara sambutan semalam seolah-olah Wira Negara yang mati dan kalau boleh mereka nak tanam dia kat Makam Pahlawan la.

Come on man, manusia takde pendirian macam Karpal ni korang nak jadikan Wira? Muahahahahaha. maaf la aku bukan nak menghina, tapi ini adalah hakikat. Disebabkan Karpal yang beriya-iya suruh Tun M siasat latar belakang Anwar maka berlakulah siasatan hingga menyebabkan Anwar kantoi!

Kalau la Karpal tidak menjadi Lawyer Anwar maka aku sendiri akan katakan dia manusia yang ada pendirian. Tapi tidak beb, dia sendiri bongkarkan pasal Anwar pastu demi wang dan kuasa politik dia membela Anwar. Ini hero apa? Manusia kena ada pendirian, baru hero, kalau flip flop macam ni, baik tak payah.

Anak-anak muda yang Anwar sangat gemarkan belakang mereka, seharusnya kamu menjadi lebih peka dan ketahui cerita sebenar sebelum nak melocok melancap ok? Jangan jadi BABI tau!

Sunday, April 20, 2014

CILI KASI TARUK! PEMBALASAN TUHAN KEPADA MANUSIA YANG KUAT MENIPU?

Hari Rabu tanggal 22 Oktober 1997 jam 5.14 petang (mengikut hansard Parlimen), ketika itu Ahli Parlimen Jelutong, Tuan R. Karpal Singh telah membangkitkan dalam Dewan Rakyat  kegiatan homoseksual Timbalan Perdana Menteri pada saat itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ini berikutan satu perjumpaan yang telah diadakan oleh Karpal Singh dengan bekas pemandu Datin Seri Wan Azizah, iaitu Azizan Abu Bakar sebelum itu yang mengadu kepada Karpal beliau tidak tahan diliwat Anwar Ibrahim.  Satu Akaun Bersumpah juga telah dibuat oleh Azizan melalui firma guaman Karpal Singh.

Memandangkan Karpal membangkitkan perkara itu di dalam Dewan Rakyat, iaitu satu institusi yang tinggi dan berintergriti dalam negara, serta kedudukan Dewan Rakyat itu yang tidak membolehkan ahli-ahlinya berbohong, maka Perdana Menteri ketika itu Datuk Seri Dr Mahathir mengambil serius dakwaan tersebut dan telah mengarahkan satu siasatan dijalankan oleh polis.

Manakala Anwar Ibrahim tidak berani membawa usul untuk  merujuk Karpal kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen. Ini menguatkan lagi bukti bahawa apa yang dikatakan Karpal Singh adalah betul.

Hasil siasatan yang dijalankan polis mengesahkan Anwar terlibat dalam kegiatan homoseks.

Pada 2 September 1998 Datuk Seri Dr Mahathir telah bertindak memecat Anwar sebagai daripada semua jawatan terutamanya jawatan Timbalan Perdana Meneri dan Menteri Kewangan.

Setelah ditahan dan didakwa di Mahkamah kerana kesalahan meliwat Sukma, Munawar Anes dan Azizan Abu Bakar, tiba-tiba Karpal Singh selaku orang pertama yang mendedahkan kegiatan homoseks Anwar telah bertukar arah  dan terlibat dalam barisan peguambela Anwar pada 1999 untuk perbicaraan kes liwat yang dibangkitkan olehnya sendiri pada 1997.

Daripada 1999 hingga 2005 memakan masa 6 tahun. Oleh kerana kemunafikkannya itu, pada 2005 Karpal telah terlibat dalam satu kemalangan jalan raya di Pulau Pinang yang membuatkan beliau lumpuh dan terpaksa bergerak atas kerusi roda.

Tahun 2008 Anwar Ibrahim ditangkap dan didakwa kali kedua atas kesalahan homoseks, iaitu meliwat Saiful Bukhari Azlan. Walaupun dalam keadaan lumpuh dan berada atas kerusi roda Karpal sekali lagi bertindak sebagai peguambela Anwar dan mempertahankan kegiatan homoseks Anwar.

Daripada 2008 hingga 2014 memakan masa 6 tahun. Selepas sekali lagi enam tahun Karpal kemalangan lagi sekali dan akhirnya kemalangan itu meragut nyawanya. Beliau mati dalam keadaan yang sangat ngeri. Dimana mukanya dalam keadaan senget dan matanya terbeliak.

Beliau sendiri yang mendedahkan kegiatan homoseks Anwar dan kemudiannya beliau sendiri pula yang mempertahankan kegiatan homoseks Anwar. Tindakannya itu membuat orang ramai keliru dan seterusnya membuat masyarakat berpecah belah.

Mungkin inilah balasannya terhadap manusia yang jahat seperti Karpal.....?

Akhir kata marilah kita sama-sama renungkan pengajaran atau iktibar yang boleh kita ambil daripada peristiwa ini.

Dipetik dari tulisan seorang facebooker....

Tuesday, April 15, 2014

PANAS BERAPI! SINDIKET PUSAT TAHFIZ SUDAH KEMBALI???

Tahniah Perak Today kerana anda telah mengutarakan satu isu yang sudah lama menghantui kita semua selama ini, Aku nak cerita pasal Pusat  Tahfiz yang telah diexpose oleh Mazidul dan beberapa akhbar lain. Dah lama senyap kan? Ingatkan dah habis. Oh tidak, aku letak artikel Mazidul kat sini untuk ingatkan kembali sindiket ini:

Alhamdulillah, saya panjatkan kesyukuran kepada Allah kerana kebelakangan ini, ramai rakyat Malaysia telah mengetahui maklumat tepat mengenai SM Amin.

Sila baca kenyataan di bawah.




Andai diabaikan semual 'gelaran', nama sebenarnya, AZHAR WAHAB. Dia bekas ketua ajaran difaktwakan sesat pada Oktober 2004 kerana ajarannya didapati bercanggah dengan aqidah, syariat serta akhlak Islam.


Selain menjadi pengasas Al-Mansur Holdings Sdn. Bhd juga, Azhar, pembekal produk dipasarkan oleh pelajar Pusat Tahfiz Amal, PTA di Kedah.

Kini, dia hidup terlalu mewah.

 
Tafsirkan gambar di bawah.



Lazimnya, bahasa tubuh tanpa disedari mencerminkan sikap sebenar manusia. Barangkali wang telah menutup perasaan hormat di hati. Tatkala kaca disangkakan permata, begitu jadinya.

Azhar juga taksub merakamkan klip video muzik bersama 'artis' wanita. Konsert dianjurkan setiap kali album terbaharunya dilancarkan.



Dari segi suara ...

Tonton video berikut dan nilaikan samada dia penyanyi berkualiti atau sekadar syok sendiri.


Di bawah antara produk keluaran syarikat Azhar, dipasarkan oleh kanak-kanak, remaja dan warga emas di restoran, stesyen minyak, kawasan Rehat dan Rawat Lebuh Raya serta di sekitar bank.

PTA tidak pernah melahirkan penghafaz Al-Quran sejak mula beroperasi lebih 10 tahun lalu. 


[ Klik di sini ]
Perhatikan kelas di PTA dirakamkan oleh sumber saya, kosong dan berhabuk. 


[ Klik di sini ]

Majoriti pelajar, bukan anak yatim, diperkudakan untuk menjual produk dibekalkan oleh syarikat Azhar. Antara mereka, gadis berusia 13 tahun, berasal dari Selangor, saya temui di Kota Bharu, Kelantan pada Ogos 2012. Dia terpaksa berdiri selama 8 jam sehari untuk menjual produk Azhar.


[ Klik di sini ]

Bukan sahaja remaja diperhambakan, kanak-kanak tidak terkecuali.



Wanita warga emas, 60 tahun, di bawah saya temui sewaktu menjual madu keluaran syarikat SM Amin di restoran mamak pada Jun 2011.




[ Klik di sini ]


Puluhan pelajar PTA saya temui sejak lebih 4 tahun lalu berkata, mereka harus membuat jualan minima RM150 sehari sebelum pulang ke rumah transit. Baca rakaman perbualan di antara rakan saya dan gadis dieksploitasi. Gambarnya dirakamkan di stesyen minyak di Kota Damansara, Petaling Jaya, Selangor, pada November 2013.

Klik di sini.

1 Disember 2013, Kerajaan Negeri Kedah di bawah dipimpin oleh Datuk Mukhriz Mahathir mengeluarkan kenyataan untuk melaksanakan tindakan tegas terhadap pengurusan PTA.


Laporan polis kemudian dibuat oleh Exco Kerajaan Negeri Kedah di Ibu Pejabat Polis Kota Setar juga tidak menampakkan sebarang hasil.


[ Klik di sini ]

Terkini, Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kedah, telah mengarahkan PTA ditutup bermula 10 Februari lalu.


Alhamdulillah sekali lagi.


Andai arahan itu antara hasil usaha Mukhriz, secara peribadi, saya mengucapkan terima kasih kepada beliau.


Klik di sini.

Apapun, arahan itu tidak semestinya akan dipatuhi oleh PTA. 

Jika masih terserempak dengan pelajar PTA, jangan sesekali membeli produk keluaran syarikat bekas ketua ajaran sesat itu. Andai bersimpati melihat kanak-kanak dan remaja kelesuan akibat terpaksa berdiri dan berjalan selama 8 jam sehari, huliurkan mereka wang sekadar cukup untuk membeli makanan serta minuman. 

Jika pembaca mempunyai sebarang komen ingin dikongsikan, sila catatkan di sini.

Khabarnya ada beberapa blog lain pun dah dedahkan pasal jutawan yang mempergunakan anak-anak yatim dan orang miskin serta orang-orang tua ni. Mereka kini masih aktif lagi di seluruh negara. Pandai tauke dia ni, Senyap sekejap sekarang dia start balik.

Ok macam ni aku nak mintak tolong korang, kalau sekiranya korang tengah makan kat mana-mana dan terjumpa bebudak ini aku mintak korang email kan kepada editor@peraktoday.com.my dengan lokasinya sekali. Bukan apa, kita tak mau anak-anak yang tidak berdosa ini diperguna oleh manusia yang tidak bertanggungjawab!

Ayuh rakyat Malaysia kita bantu Perak Today untuk basmi kerja jahat yang merosakkan nama Islam ini.

PANAS WEI! KHALID RELA DISAMAN KERANA KEBODOHAN DIA MENGURUS AIR

Betul Khalid aku setuju kau buat demi kebaikan rakyat! Tang mana air takdak ni baik kepada rakyat pun aku tak tau. Tak cukup dengan tu nampaknya isu air ni nampaknya tiada kesudahan dan ianya akan berlanjutan untuk jangka masa yang lama.

Kalau la ya, kalau Khalid tak degil dan dah setuju dengan Langat 2 beberapa tahun yang lepas tak payah la sesiapa pun nak saman kerajaan negeri. Sekarang rakyat Selangor semua dalam kesusahan. Walau hujan berhari-hari air takungan masih kurang. Kenapa? Why?

Bangkitlah rakyat selangor dan gesa Khalid mana pergi idea-idea brilliant dia sebelum ini. Jangan biarkan Khalid terlepas. kalau perlu saman dia saman je. Takde pun rakyat Selangor semua ramai-ramai ke rumah Khalid dan ambik air dari kediaman rasmi dia. Amacam?

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!